keskiviikko 5. lokakuuta 2016

Diipistä hetkestä keskiyön jälkeen

Mulle itselle inspiraatio merkitsee hiljaisuutta. Se merkitsee päänsisässä jylläävää luovuuden pyöremyrskyä, joka purkautuu aina paperille. Yleensä se on tekstiä, kollaaseja tai valokuvia, jotain pientä väkertämistä, johon täytyy keskittyä ja jolle täytyy antaa kaikkensa.
Yleensä tähän hiljaiseen hetkeen sisältyy myös sade, ilta ja rauhallinen musiikki. Se on semmoinen diippi hetki keskiyön jälkeen, jolloin istun pöytäni ääressä himmeän valon alla, kirjoittamassa muistivihkooni ylös ajatuksia. Monesti mun kuulokkeista kuuluu silloin Vesalaa, koska hänen lyriikoissaan on jokin ihmeellinen taika, joka saa mun ajatuksen ja kynän yhteyden sujuvammaksi kun koskaan.

IMG_4505

Oon keskustellut tosi monen ihmisen kanssa siitä, miten he eivät ikinä inspiroidu mistään. En osaa samaistua heihin ollenkaan, koska mä itse nään maailman täysin toiselta kantilta. Kerään inspiraatiota ihan kaikesta, ja oon ihan varma, että mun sisällä elää sellainen pieni taiteilija, joka ei vielä ole löytäny tapaa tulla esiin.
Se taiteilija ottaa vaikutteita upeista syksyn väreistä, sanoista, persoonista ja hymyistä. Muiden ihmisten rohkeudesta ja yhteiskuntamme vioista. Maailmasta sen hyvine ja huonoine puolineen. Se pikku taiteilija rakastaa kirjoittaa, valokuvata ja väkertää kollaaseja lehtileikkeistä. Kerätä pihalta punaisia lehtiä ja liimata ne vihkoon. Ikuistaa ilmassa leijuva hengityksen huurre ja paikalleen jäätyvät saippuakuplat filmille. Ja sitten tuoda se kaikki tänne blogiin.

Oikeastaan mun blogi on vähän niinkun mun luovuuden kehto. Se sisältää ihan kaikkea julkkisten haastatteluista graafisiin suunitteluihin, valokuvaukseen ja diippiin tekstiin. Ehkä se on se syy, miksi tätä hommaa on tullut tehtyä jo seitsemän vuotta! Tää pysyy pystyssä yhtä kauan, kun mun luovuuden lähde pulppuaa, ja lopun aika tulee sitten lähteen ehtymisen myötä.

m

Munmielestä sosiaalinen media ja massanmukana kulkeminen tappaa nykyihmisten luovuuden. Meidän pitäisi jokaisen pitää kiinni edes jostain pienestä jutusta, joka saa mielikuvituksen ja ideoiden jylläämään mielissämme. Oli se sitten urheilu, musiikki, ruoka tai vaikkapa autot, on tärkeää, että meiltä löytyy elämästä jotain oikeasti mielekästä. Jotain, josta voi saada uusia huippu ideoita, ja joista voi inspiroitua tekemään uusia ja erilaisia asioita.

IMG_4529

Tää postaus on kirjoitettu yhteistyössä ihanan Fannin kanssa, jonka kanssa saatiin idea jakaa blogiemme puolella tällaisen teemapostauksen merkeissä  ajatuksiamme inspiraatiosta, ja siitä mitä se meille merkitsee . Käykää ihmeessä lukemassa Fannin teksti täältä.❤️

Ois myös ihanaa kuulla kommenteissa, että millaset asiat teitä inspiroi, vai inspiroiko mikään!

6 kommenttia:

  1. Voi, musta tuntuisi todella ikävältä ajatukselta, ettei inspiroituisi yhtään mistään! Tavallaan käy jopa sääliksikin.

    Mulla itselläni inspiraatio saattaa lähteä liikkeelle jostakin kappaleesta, jonka kuulee radiossa - luonnosta, kirjasta, telkkariohjelmasta, hyvästä artikkelista tai ihan vaan kanssaihmisistä. Mikä vaan voi inspiroida, mikäli on vaan sopiva mielentila. Sitä se ehkä eniten vaatiikin - että on itsellä tarpeeksi avoin ja vastaanottavainen mieli.

    Todella hyvä teksti kaikin puolin, btw! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon sun kanssa niin samoilla linjoilla! Ihana kommentti, kiitos <3

      Poista
  2. Tosi kiva postaus ja joka sana on niin täyttä totta! Mua inspiroi sellaiset hiljaiset syysillat, kun tunnelmavalot palaa, huoneessa on aika pimeetä ja kynttilä lepattaa vieressä. Sitten myös kuvat kauniista maisemista ja muiden ihmisten hienot tekstit tai videot. Oikeastaan sanoit sen todella hyvin, kaikki ympärillä oleva inspiroi!

    VastaaPoista
  3. Wau, tää teksti on ku kirjoitettu mun elämästäni! :D Oot ihmeellinen!

    http://misslittlemarie.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Et kuule uskokkaan kuinka ihana on kuulla, että mun juttuihin voi samaistua! Itse oot ihmeellinen <3

      Poista